loading...
یک دوست ، یک خاطره
هانیـــــــــــــه بازدید : 55 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

1) در این قسمت از خطبه ، پیامبر دلیل توقف خود را در 

غدیرخم بیان می کند و آن دلیل نزول آیه67سوره مائده 

است.

پیامبر می فرمایند : جبرئیل سه بار بر من نازل شد و از

جانب خداوند سلام رساند و مرا مامور کرد که در این محل

بمانم و به تمام مردم اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر 

، قیم و جانشین و پیشوای بعد از من است که نسبت او به

من مانند نسبت هارون به موسی است . با این تفاوت که بعد

از من دیگر پیامبری نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خدا 

و رسولش است .

2) پیامبر در طول خطبه 2 بار این جمله را بیان می فرماید :

(آیه 67 سوره مائده )

که ای پیامبر آنچه که درباره علی به تو نازل شده ابلاغ کن .

 

 

( ادامه و منبع در : rnn.ir )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
خاطراتمو خیلی دوست دارم و باهاشون زندگی میکنم ؛ مخصوصا خاطراتی که با بهترین دوستام دارم ! به همین دلیل تصمیم گرفتم یه صفحه از این سایت رو به خودم و دوستام تعلق بدم و بس ... پیشکش به تمام دوستای عزیزم : الهام ، زینب ، زهرا ، غزاله ، ضحی ، محدثه سادات ، محدثه ، فاطمه . م ، ساره سادات ، فاطمه . ش ،،،
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 1,396
  • بازدید کلی : 12,635